دلار

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: بر این اساس نرخ ارز را ارزان می‌دهیم، اما وارد کنندگان کالای وارداتی را گران می‌فروشند.

به گزارش مشرق، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: اینکه 20 تا 30 درصد مابقی ارز حاصل از صادرات بر اساس مصوبه اخیر ستاد اقتصادی در بورس عرضه شود موضوعی است که درباره آن تجربه‌ای نداریم.

وی افزود: عرضه 17 میلیارد دلار حاصل از صادرات برای پنج میلیارد دلار واردات در بورس شرایط رقابتی ایجاد نمی‌کند و اینگونه کشف قیمت در بورس کار درستی نیست.

لاهوتی گفت: نرخ ارز را برای واردات دستوری اعلام می‌کنیم که نتیجه آن ایجاد جذابیت برای واردات می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دریافت ۲۶ میلیون یورو توسط شرکت واردکننده موبایل

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: بر این اساس نرخ ارز را ارزان می‌دهیم، اما وارد کنندگان کالای وارداتی را گران می‌فروشند.

وی گفت: نرخ 4 هزار و 200 تومان فقط باید برای ارز واردات کالاهای اساسی و دارو باشد.

لاهوتی افزود: در دو ماه گذشته حجم گسترده‌ای از واردات به کشور انجام شده است که اکنون باید به دلیل سیاست‌های نادرست دنبال گران فروشان بگردیم.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: اینکه ارز را در سامانه نیما بفروشیم و اظهارنامه در بورس عرضه کنیم امکان پذیر نیست و طرح شکست خورده است.

وی افزود: قیمت ارز و اظهارنامه باید بین صادر کننده و وارد کننده توافقی باشد و دولت در آن دخالت نکند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    2 0
    الان مردم بیچاره که باید این اجناس رو بخرند چیکار کنن؟ مگه ارگانهای نظارتی توی مملکت وجود نداره؟
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 0
    مشرق جان هرچند میدونم انتشار نمیدی ولی لااقل به گوش مسئولین دلسوز برسانی. اتفاقات اقتصادی همراه با مشکل عمومی آب در استانهای مرزی , کاملا کاملا مشکوک هست.یعنی دشمنان ما کمر همت در خباثت رو اینبار همه جانبه بسته اند. یادتان هست آب خوردن مردم هم به برجام گره خورد؟قطعا تعمدی وجود داره قطعا..نمیگم دولت و رییس جمهور .ولی تهدیدی از این ناحیه را قطعا مطرح نموده اند. دشمنان در حال فعال کردن همه ی گسل های کشور هستند. یک هشدار جدی:در شرایط کنونی که دولت برای کنترل نقدینگی قصد دارد سود بانکی را افزایش دهد , طبعا بخش زیادی از پولها به بانکها سرازیر خواهد شد.دشمنان کثیف یک بار تست بهم خوردن موسسات مالی را انجام داده اند و شرایط را سنجیده اند.مطمئن هستم این بار بعد از انتقال پول مردم به بانکها , چندین بانک به هوا خواهد رفت و بعد از آن مشکلات ناشی از اعتراضات مردم با تعداد زیاد. باید استثنا گذاشت و بانک دولتی را فعال نمود.مواظب باشیم.سورپرایزی که به منافقین وعده دادند به احتمال زیاد بانک ها هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس